Lelystad vertaalt woonwensen naar passend woningaanbod

In Lelystad is er ruimte voor een verrassende variatie aan woonmogelijkheden, van wonen aan het water tot grenzend aan een bos. Om mogelijkheden en wensen nog beter bij elkaar aan te laten sluiten is het nu mogelijk om als particulier je bouwvoorkeuren door te geven. Inschrijvers ontvangen als een van de eersten een update over nieuwe woningbouwprojecten in Lelystad, passend bij hun voorkeuren.

Lelystad is een stad die een groot deel van de nationale (vooral Amsterdamse) woningbouwopgave kan oplossen. Er is ruimte om de komende jaren 5.500 woningen te bouwen. De stad heeft nu bijna 80.000 inwoners. De ambitie is om op lange termijn door te groeien naar 100.000 inwoners.

Volg je woonwens
Met een ‘Volgjewoonwens’-campagne brengt Lelystad die ambitie en haar woonmogelijkheden onder de aandacht van een breed publiek. In de komende periode (half oktober-half november 2019) wordt de campagne zichtbaar op verschillende plekken in de Amsterdamse regio: langs snelwegen, op stations, (digitale) abri’s en via sociale media. Mensen die geïnteresseerd zijn in wonen in Lelystad, maar nog niet vinden wat ze zoeken, kunnen hun woning- en woonomgevingsvoorkeuren doorgeven via een registratieformulier op de website www.woneninlelystad.nl.

“Jij helpt ons! Wij helpen jou!”
De ‘Volgjewoonwens-campagne’ is een actie van City Marketing Lelystad (CML). “Door het doorgeven van je bouwvoorkeuren kunnen we ontwikkelaars, de gemeente, architecten en andere betrokken partijen informeren over de gewenste woonbehoefte. Daar wordt dan bij de planvorming – dus vroegtijdig – rekening mee gehouden. Zo bouwen we in Lelystad woningen die aan de wensen van huizenkopers in de huidige markt voldoen.“ “Zodra nieuwbouwprojecten op de markt komen, die tegemoet komen aan de opgegeven woonvoorkeuren, ontvang je daarover bericht. Zo blijf je op de hoogte van voor jou interessante woningbouwprojecten!”, aldus CML.

Het bericht Lelystad vertaalt woonwensen naar passend woningaanbod verscheen eerst op City Marketing Lelystad.

Leave a Reply