’Jij&Ik voor War Child’ vanuit Lelystad opnieuw een succes

Op woensdagavond 21 november was Agora Theater in Lelystad wederom het prachtige decor van de bijzondere show ’Jij&Ik voor War Child’. Het spektakel werd ook dit jaar gepresenteerd door ambassadeurs Marco Borsato en Tooske Ragas en was gisteravond live te zien bij de EO op NPO1. De show was een enorm succes en met de opbrengst kan War Child 22.187 extra oorlogskinderen helpen.

De show ‘Jij&Ik voor War Child’ stond in het teken van de belangrijke band tussen ouder en kind. Na te zijn geselecteerd uit bijna honderd inzendingen op internet mochten vier ouder/ kind-koppels tijdens deze live show stralen op het podium en zongen de sterren van de hemel. De gelukkige winnaars zijn Luc (12 jaar) en Jeroen (46 jaar) uit Zwolle. Samen traden zij op met hun eigen versie van de nummers ‘Dancing in the street’ en ‘Onderweg’.

Betrokkenheid Lelystad
Naast dat de show vanuit Agora Theater werd uitgezonden was er op meerdere vlakken vanuit Lelystad betrokkenheid. ‘Wij zijn er trots op dat ons prachtige Agora theater ook deze keer weer het decor was voor de live tv-avond Jij&Ik voor War Child’, aldus wethouder voor onder meer Kunst & Cultuur Peter Schot. ‘War Child doet belangrijk werk. Werk dat hard nodig is om een veilige omgeving te creëren voor kinderen die in oorlogsgebieden opgroeien of zijn opgegroeid. Het is geweldig om te zien hoeveel mensen zich hebben ingezet om deze avond tot een succes te maken’.

Aandacht voor oorlogskinderen
Het doel van deze live show was om aandacht te vragen voor de situatie van miljoenen oorlogskinderen wereldwijd. Met ‘Jij&Ik voor War Child’ laat de organisatie opnieuw zien hoe belangrijk de band tussen ouders en kinderen is. Oorlog is voor iedereen een traumatische en angstige situatie, vooral voor kinderen. Juist in deze tijd kunnen zij een plek waar ze veilig zijn en onvoorwaardelijke steun krijgen goed gebruiken. Met de opbrengst van de liveshow kan War Child 22.187 extra oorlogskinderen helpen.

Het bericht ’Jij&Ik voor War Child’ vanuit Lelystad opnieuw een succes verscheen eerst op City Marketing Lelystad.

Leave a Reply