Toeristische informatie toegankelijker

Met een druk op de knop opende wethouder Rentenaar de eerste nieuwe digitale toeristische informatiezuil in Lelystad. Deze zuil is één van drie zuilen die deze zomer als try-out op diverse locaties in Lelystad staan. Een mooi resultaat van de ingeslagen weg uit het Uitvoeringsprogramma Vrijetijdseconomie.

Digitale informatiezuilen en VVV
Lelystad heeft op dit moment twee VVV-punten, in Batavia Stad Fashion Outlet en in het Stadhuis. De digitale informatiezuilen hebben als doel om de toeristische informatie toegankelijker te maken voor bezoekers van de verschillende bezienswaardigheden. Op deze manier maken ze kennis met de vele andere plekken in Lelystad die het bezoeken waard zijn. De informatie is dan ook gebaseerd op de VVV website. Onder supervisie van City Marketing Lelystad is de digitale informatievoorziening ontwikkeld door Bodis en de behuizing door Affectief, beide Lelystadse bedrijven.

Versterking vrijetijdsector
Sinds 2016 zetten gemeente Lelystad en City Marketing Lelystad zich samen in voor de versterking van de vrijetijdsector. Een goede informatievoorziening is hier een belangrijk onderdeel van. Door dit op diverse plekken te realiseren, verbinden we de toeristische gebieden met elkaar. “Het is mooi dat we onze toeristische infrastructuur met deze zuilen uitbreiden. Hiermee kunnen we nog beter laten zien welke parels we in Lelystad hebben en waar ze in Lelystad te vinden zijn. Ik hoop dan ook van harte dat er nog meer ondernemers zijn die interesse hebben in de informatiezuilen”, aldus Ed Rentenaar, wethouder Toerisme.

Try-out
De eerste zuil is geplaatst bij jachthaven Lelystad-Haven. De volgende wordt geplaatst bij Buytenplaets Suydersee en de laatste van de try-out bij Natuurpark Lelystad. Ondernemers zijn enthousiast over deze ontwikkeling. Als de try-out een succes is, wordt het aantal locaties uitgebreid. Ondernemers die interesse hebben in het gebruiken van een informatiezuil kunnen contact opnemen met City Marketing Lelystad.

Het bericht Toeristische informatie toegankelijker verscheen eerst op City Marketing Lelystad.

Leave a Reply