Lelystad lanceert nieuwste campagnefilmpje

Het nieuwe campagnefilmpje van Lelystad, nummer zes in de reeks, is online gegaan. Waar de eerdere vijf campagnefilmpjes wat meer de nadruk leggen op het fijnen wonen in de stad, richt het nieuwste filmpje zich op de vrijetijdsbesteding in Lelystad. Uiteraard is de natuur en ruimte die Lelystad ook hierin weer de rode draad.

Merkbeleving
Uit onderzoek in 2015 bleek dat mensen bij de vraag ‘Waar denk je aan bij Lelystad?’ niet meteen aan natuur dachten. Echter, met de stelling ‘Rondom Lelystad is veel natuur en water’ was bijna iedereen het eens. Dit was voor City Marketing Lelystad een van de redenen om zich vanaf 2016 in de marketing van Lelystad op natuur te focussen. Door middel van onder andere de zes campagnefilmpjes wordt ‘het merk Lelystad’ geladen door natuur en het gevoel van ruimte en vrijheid dat daarbij hoort. Het gaat hierbij niet zozeer om het laten zien van al het moois dat de stad te bieden heeft: het doel is om het gevoel van Lelystad over te brengen. De glimlach op iemands gezicht relateren aan merk Lelystad. Met deze strategie won City Marketing Lelystad dit jaar de Nationale Citymarketing Aanmoedigingsprijs.

Marketinguitingen
De campagnefilmpjes worden samen met de bestaande elf campagnebeelden via vele kanalen richting verschillende doelgroepen ingezet om het merk Lelystad optimaal te laden. Zo hebben de campagnefilmpjes in het verleden gedraaid op AT5, hebben de campagnebeelden op de stadsbussen in Amsterdam gestaan en is Lelystad in een online uitvoerig gepromoot. Komend jaar lopen er voor het eerst marketingcampagnes op ieder domein (wonen, werken en vrije tijd). Taak voor de algemene merkbelevingscampagne om deze verschillende marketingcampagnes met elkaar te verbinden en het merk Lelystad nog meer te versterken bij verschillende doelgroepen.

Mede mogelijk gemaakt door
City Marketing Lelystad maakte, net als de eerdere campagnefilmpjes, ook het nieuwste campagnefilmpje samen met het Lelystadse bedrijf Klei: drie jonge ondernemers die met creatieve ideeën een volledig concept neerzetten. Het nieuwste filmpje had niet tot stand kunnen komen zonder de hulp van Olof Pauw en zijn zoon namens surfschool Paradiso, Frank van Haren en zijn zoon, Theatergroep Droog!, Henk Zwier, Ria Zwier, Kyra de Regt, Ivan de Regt, Sepp de Regt en Miriam de Regt.

Het bericht Lelystad lanceert nieuwste campagnefilmpje verscheen eerst op City Marketing Lelystad.

Leave a Reply