Campagnereeks Lelystad van start

Deze week start de reeks van in totaal 10 weken aan Lelystad campagne. Via verschillende uitingen krijgen uiteenlopende doelgroepen regelmatig Lelystad te zien. Dit met als doel het merk Lelystad versterken dat indirect gaat resulteren in meer bezoekers, bewoners en bedrijven.

Totaalcampagne
In 2018 loopt er in ieder domein een marketingcampagne, meer dan ooit vormen de activiteiten van CML één geheel. Binnen de drie domeinen (Wonen, Werken en Vrije Tijd) wordt er op verschillende manieren op verschillende doelgroepen gericht, die allemaal wel overlap hebben. Vanuit die gedachte is een totaalcampagneplan gemaakt waardoor de activiteiten beter op elkaar kunnen aansluiten. Tussen de verschillende marketingcampagnes door loopt de algemene merkbelevingscampagne. Deze campagne verbindt de verschillende activiteiten en vult de gaten op. Zo worden doelgroepen gedurende het hele jaar vanuit verschillende richtingen benaderd. Een potentiële bezoeker kan immers ook een potentiële bewoner zijn. De aanstaande campagnereeks is gericht op Wonen, Toerisme en Algemeen. Later in het jaar start ook een campagne op gebied van Werken (economische profilering) en marketing van evenementen vindt gedurende het hele jaar plaats, afhankelijk van wanneer de evenementen plaatsvinden.

Merkbeleving
City Marketing Lelystad werkt vanuit de basis dat een stad een merk is. En een merk verkoop je niet door alleen te vertellen wat de kwaliteiten zijn. Een merk moet een goede basis hebben: een gevoel, een beleving. De merkbelevingscampagne heeft dan ook als doel een gevoel neer te zetten: niet met feiten maar met beelden en verhalen. Deze verhalen worden verteld door de filmpjes en campagnebeelden van de Lelystad geeft lucht-campagne. De basis van deze verhalen is natuur en ruimte, omdat dit het verhaal van Lelystad het beste vertelt en in ieder aspect van de stad terugkomt.

Verschillende doelgroepen
Doordat de campagnes vanuit verschillende domeinen komen hebben ze ook verschillende doelgroepen. Bij Wonen ligt de focus in eerste instantie op gezinnen en empty nesters uit Amsterdam, Almere, Dronten, Kampen/Zwolle, Noordoost Nederland, Amersfoort/Utrecht en de Veluwe. Deze doelgroepkeuze kan worden bijgestuurd aan de hand van de respons op de breed georiënteerde uitingen. Bij Toerisme ligt de focus op gezinnen uit de regio’s Amsterdam, Amersfoort, Almere, Leeuwarden, Hilversum, Apeldoorn, Utrecht en Emmen. De algemene merkbelevingscampagne fungeert als lijm tussen deze verschillende doelgroepen.

Specificaties van de campagne
Alle drie de campagnes in deze periode bestaan uit een combinatie van outdoor en online. Outdoor is uitermate geschikt voor merkbeleving, online voor meer gerichte actie. Dit maakt het een ideale combinatie. De posters hangen in verschillende steden. Tegelijkertijd worden de verschillende doelgroepen in deze regio’s online met campagnebeelden en – filmpjes benaderd. Op deze manier wordt men gedurende een periode van 10 weken actief met Lelystad in aanraking gebracht.

Andere activiteiten City Marketing Lelystad
City Marketing Lelystad doet meer dan alleen marketingcampagnes. Lelystad geeft lucht is niet alleen een slogan, het verwoordt het DNA van de stad. Als merkbewaker probeert City Marketing Lelystad dit merk en de betekenis zoveel mogelijk te waarborgen. De marketingcampagnes vormen dan ook slechts een onderdeel van alle activiteiten van City Marketing Lelystad. Kijk voor meer informatie op www.citymarketinglelystad.nl/jaarplan. City Marketing Lelystad werkt in drie domeinen: Wonen, Werken en Vrije Tijd (Toerisme en Evenementen). Binnen deze domeinen vallen verschillende projecten en campagnes. Alle activiteiten hebben eigen specificaties maar werken allen vanuit de basis van het merk Lelystad, namelijk dat Lelystad een stad is van ruimte en natuur: Lelystad geeft lucht.

Het bericht Campagnereeks Lelystad van start verscheen eerst op City Marketing Lelystad.

Leave a Reply